søndag 22. april 2012

Cupcake-lue / Cupcake-hat


Min søster har strikket en cupcake-lue til sitt barnebarn og dette fikk jeg lyst å prøve. Både Hanne og Cecilie (svensk) har lagt ut sine mønster på bloggene.Luene er både søte, dekorative og raske å strikke. Garnet Merino ekstra fin var et nytt bekjentskap og svært behagelig å jobbe med. Mine to luer er tilpasset 3-5 år.

My sister knitted a cupcake-hat for her grandchild and I wanted to try this pattern. Both Hanne (norwegian) and Cecilie (swedish) have available patterns on their blogs. I think the hats are cute and fast to knit. The yarn called Merino extra fine was a new experience and I really liked it. Both the hats are for kids about 3-5 years old.

10 kommentarer:

Liv Torunns hobbykrok sa...

Kjempefine luer. Mitt barnebarn har også ei sånn lue, og hun er så søt i den!!!

Bente Antonsen sa...

Kjempefine luer

Klarafina sa...

De er kjempemorsomme :) jeg strikket til mitt barnebarn, men rakk ikke å hekle kirsebæret før hun fikk den...........

Christina sa...

Hvor er de bare flotte!!

Lappeline ♥ sa...

Kjempe fine...

Fin uke til deg

Klem

Hanne sa...

Kjempe søte:-)
Har veldig lyst til å strikke en slik en jeg og... Men enn kan ikke få tid til alt. Ha en fin uke.

Fingerbølla sa...

Flotte luer. Eg har også strikket noen slike, koselig arbeid. Ha en fin vårkveld...

sjoko sa...

Tøøøøft !

Anne-Kristine / Hjertesøm sa...

Disse var kjempesøte :-) Hvor kan jeg finne mønsteret?

LeKaQuilt sa...

Nææææ, så utrolig sjarmerende disse ble!