mandag 15. august 2011

The Festival of Quilts 2011


Winner of several prizes as Best in Show - Octopussy

Igår kom vi tilbake etter en flott og innholdsrik tur til Birmingham. I år bodde vi på Hilton Metropole Hotel og kunne gå til National Exhibition Centre - NEC. Med mye å bære på og vonde føtter tok vi likevel Shuttlebussen flere ganger. To hele dager brukte vi inne på området. Her fant vi mye flott å se, fikk ny inspirasjon og traff både nye og gamle venner. Lørdagen tok vi toget til sentrum av Birmingham og koset oss gatelangs. Her fikk vi med oss gatelivet, torghandel, ødelagte butikkvinduer og bryllup. Engelskmenn er hyggelige folk og vi hadde en alle tiders tur. Spenningen var stor ved innveiing av bagasje på hjemreisen, men jeg kunne faktisk handlet 300 gram mer...

Back again after some great days at The Festival of Quilts - Birmingham. A lot to see, a lot to shop, meeting good friends, eating good food, a lot of laughing. On Saturday we took the train to the center of Birmingham and had a wonderful time there. Going home on Sunday I discovered that I actually could bought 300 grams more fabrics...

Her er bildene:
Here are the pics:

Off to NEC we went...


We had to take the Skywalk


Shop till you drop...


Kids Quilts


Nice to have if you are invited to a party...


The Foodcourt


Design sprouts


Quilt


Threads - 20 for 10!


Fish & chips


Queue - in front


Queue - behind us


Quilts



Frank Sinatra - The Kaleidoscope Man by Sølvi Krokeide, Harstad


Cakes...


Clothes


Quilt


Many admired our AnnAKa-bags


We met Eva, Nicola and Hanne


Quilt


Mona and Karin Hellaby, quilter from England and family coming from "Røkenes Gård", Harstad


Antique Angel - nice stall


Jewellery


The designer Hilary Blakely


NEC


My "goodies" after two days at the festival


Ready for Bollywood-night


Indian food


Indian dancers



Kaantha


EQ-girls


Our hotel


Ready for a trip in town


In Birmingham city






Tiramisu


The square



Bras


Did you find anything, Torill?


Zippers


Can you find any books here?


Weddingtransport



Wedding for Dodo and Nicky



Supper at Millers


Leaving Birmingham


We had to say goodbye to Elisabeth at Gardermoen Airport


Home again


8 kommentarer:

Elisabeth sa...

TAkk skal du ha, Anne-Grethe. Jeg klarte jo å slette alle mine 49 bilder fra NEC, så jeg har nå i alle fall noen av dine. Klarte å slette dem da jeg skulle overføre dem til laptopen mens jeg skrev blogg for første gang siden i vinter :-((((

Bjørg sa...

Tusen takk for en flott tur til Birmingham i bloggen din!

Hanne sa...

Ååå, er litt veldig misunlig. Ser ut som dere har hatt det kjempe kjekt, det må jo vere drømmen å reise ned der:-) Ha en fortsatt fin uke:-)

Margrethe Jåstad sa...

Hallo Anne-Grethe
Oj,der skulle eg ha vore!Drømmen min er å få oppleve en stor Quiltefestival i sammen med likesinnende damer.Var i London og Liverpool i sommer,og andre dagen i London dumpet eg og min mann på en Quiltebutikk,hadde somet den inn på forhånd,he he,men at den skulle være så lett å finne! Beste hilsen Quiltegleder/Margrethe Jåstad

Solveig Bloch sa...

For en tur! drømmetur! Er helt matt jeg nå....tenk om det hadde vært meg som hadde vært der...

Anne Lise sa...

Takk for denne turen gjennom hele quiltefestivalen. Skjønner at jeg bør dra dit eingang. Men i år går turen min til Alcace - Frankrike, så får vi se om det er like bra der.

Nicola sa...

WOW!! Your pictures arte lovely. It was so nice to meet you and Mona - I look forward to meeting up again sometime :)

Liv Torunns hobbykrok sa...

Her var det mye flott, både det ene og det andre....litt misunnelig da....