onsdag 16. januar 2008

Landsby med variasjon


"Landsby", et AnnAKa-mønster, falt jeg for med en gang jeg så det. Etterhvert fikk jeg skaffet til veie de fleste originalstoffene og kunne sette igang.
Fant ut at jeg ville sy løpere, kuvertbrikker og grytekluter istedetfor den firkantete duken. Måtte prøve meg litt fram med størrelse og plassering av applikasjoner på brikkene og gryteklutene. Syns det er artig å lage en liten egen "vri" på mønstrene.
Når løperne er ferdig legges de også på bloggen.
Hovedstoffene er japanske og flotte å jobbe med.

Gryteklutene måler 8" x 9" (20 x 23 cm)
Kuvertbrikkene måler 16 3/4" x 12 1/4" (42,5 x 31 cm)

7 kommentarer:

Sigrun sa...

Hei anne-Grethe
Takk for mønsteret:-)). Nydelig brikker du har sydd, må vel antagelig bestille kit til dette jeg også, men jeg driver altså å prøver å redusere litt på mine 105kg. med quiltestoffer så....
Jeg har gitt deg en utmerkelse "you make my day"

Anonym sa...

Så flotte disse ble! Kreativ endring og bruk av mønster!

Syersken sa...

Nyydelig,flotte stoffer.Har dette mønstret liggende på vent selv..

Inger sa...

Disse ble kjempeflotte. Er spent på løperen også. Ha ei fin helg.

Anonym sa...

Disse ble nesten finere enn orginalen!!! Ha ei flott og kreativ helg!

Rita Tjelta sa...

Kjempesmart å lage spisebrikker. Flotte farger. Nydeligt!!!
Ha en fin dag!

Unknown sa...

Hei disse ble jo kjempe fine. Fine farger. likte gryteklutene. Håper de bare er til pynt.....